اردیبهشت ۰۵, ۱۴۰۳

بیش از ۵۰ درصد اعضاء از این صنف خارج شده اند/ مراجعه به کبابی و حلیم هر روز کمتر می شود

بیش از ۵۰ درصد اعضاء از این صنف خارج شده اند/ مراجعه به کبابی و حلیم هر روز کمتر می شود

حسین محمدی، رئیس اتحادیه کبابی و حلیم و آشپز تهران تاکید کرد: شیوع ویروس کرونا از سویی و گرانی های ایجاد شده در مواد اولیه برای تهیه غذا، افزایش تصاعدی اجاره بهای مغازه ها، افزایش حامل های انرژی، افزایش حقوق، دستمزد کارگر و بسیار موارد دیگر همه با هم بر روی محصول ارائه شده اضافه شده و گرانی بیش از حدی را به وجود می آورد. مردم اگر در گذشته هفته ای سه بار به واحدهای صنفی پزنده مراجعه می کردند در حال حاضر به ماهی یک بار هم نمی رسد. مشتریان روز به روز کمتر و کمتر و توان نگه داری واحد صنفی از دست صاحب آن، خارج می شود. حیف است که این غذای ملی این گونه به فراموشی سپرده شود و تنها در یاد و خاطره ها بماند.

او با اشاره به خروج بیش از نیمی از فعالان این صنف ادامه داد: متاسفانه بیش از ۵۰ درصد از اعضای فعال در این صنف کلاً از فعالیت خارج شده اند. این افراد سالیان سال به این فعالیت مشغول بوده و تمامی درآمد خود را از این طریق تامین می کردند؛ اما طی هشت ماه اخیر که به سختی گذشته، نه تنها توان شان کم؛ بلکه ورشکست شده اند.

محمدی با بیان اینکه تحمل هشت ماه فشار اقتصادی و کسادی برای همه صنوف پزنده از صبر و توان مادی افراد خارج است تصریح کرد: این درحالی است که سازمان امور مالیاتی به عنوان سازمان دولتی، می تواند با درک شرایط این صنوف آن رادر شیوه مطالبات خود لحاظ کند. آیا نه این است که این صنوف از افراد همین کشور هستند و تا کنون بخشی از درآمد سازمان از رطریق آنها تامین می شده است؟حالا با مشکلی روبه رو هستند که کاملاً برای همگان در تمام دنیا قابل مشاهده و لمس است. سازمان به جای رعایت حال و کاهش مبالغ دریافتی خود از صنوف آسیب دیده، در فکر کشف و محاسبات حسابرسی هر یک از کارت خوان های موجود در این صنف است. ما باید به یکدیگر کمک کنیم ، این صحنه نیز مانند جبهه جنگ است و هر یک باید با کمک هم از جبهه یکدیگر در مقابل دشمن بزرگی چون کرونا ویروس دفاع نماییم.

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید