فروردین ۰۹, ۱۴۰۳

حسین محمدی، رئیس اتحادیه کباب و حلیم تهران: نابودي صنف کبابي و حليم با ادامه روند فعلي کسب و کار/ اگر دولت به وعده هاي حمايتي خود عمل نکند، بيکاري بيداد خواهد کرد

حسین محمدی، رئیس اتحادیه کباب و حلیم تهران: نابودي صنف کبابي و حليم با ادامه روند فعلي کسب و کار/ اگر دولت به وعده هاي حمايتي خود عمل نکند، بيکاري بيداد خواهد کرد

حسين محمدي، رئيس اتحاديه کبابي و حليم و آشپز تهران در ادامه بيان داشت: تعطيلي و خروج بيش از ۷۰۰ واحد صنفي، تنها از يک اتحاديه رقم کمي نيست؛ ضمن اينکه افراد شاغل در اين صنوف به انضمام خانواده هايشان که چشم اميدشان به کار و تلاش نان آور خانواده مي باشد، امروز با تلي از نابودي اميدها رو به رو شده اند.

وي تصريح کرد: براي يک اتحاديه هزينه هاي زيادي جهت جذب ۷۰۰ واحد صنفي صرف مي شود. زمان زيادي مي طلبد تا واحدهاي بدون پروانه را در سيطره قانون بياوريم. بازرسان اتحاديه سعي در قانونمند نمودن واحدهاي صنفي دارند؛ اما از آن طرف کسب و کار راکد افراد را از صنف خارج مي کند؛ چرا که توان پرداخت اجاره بهاي خود را ندارند؛ چه رسد به اينکه بخواهند کارگران خود را حفظ و حقوق آنها را بدهند.

محمدي در ادامه با تاکيد بر بخشودگي ماليات ۹۹ اصناف اضافه کرد: با شرايط موجود، صنوف کباب و حليم توان پرداخت ماليات را ندرند. درآمدي نداشته اند که بتوانند ماليات بدهند. اميد است تا سازمان امور مالياتي با توجه به شرايط موجود ماليات اين صنوف را در سال ۹۹ بخشيده و شامل معافيت نمايد.

وي در رابطه با کسب و کار مجازي در صنف متبوع خود گفت: مردم دوست دارند تا غذاي خود را داغ و در محل پخت مصرف کنند. استقبال کمي از فعاليت واحدهاي اين اتحاديه در فضاي مجازي رخ داده از سوي ديگر گراني مواد اوليه نيز تاثير بدي بر کسب و کار اين واحدها گذاشته است. دولت بايد به وعده هاي حمايتي خود جامه عمل بپوشاند که در غير اين صورت بيکاري بيداد خواهد کرد.

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید